Cheese cake frenzy



Mmmm. Har ni sett en finare cheese cake än denna? Jag har definitivt inte gjort det iaf. Jag har inte heller smakat en godare. I vanliga fall är jag ingen stor fan av cheese cake, men denna har helt rätt mix av sötma och krämighet och inte ens jag kan motså att ta en bit till. Passionsfrukten till ger en helt underbar syrlighet som bryter av perfekt mot det söta. Cheesus Christ den e go den.

Här kommer receptet

Botten
10 digestive kex
100 g smält smör

Till första lagret
400 g philadelphiaost
3 medelstora ägg
1 1/2 dl socker

Till översta lagret
4 dl creme fraiche (ej lättvariant)
1 msk vaniljsocker
1 dl siktat florsocker

1. Smula kex och blanda med smält smör. Lägg ut smulorna i en pajform med löstagbar kant och
tryck till så att det bildar en tunn botten. Lägg folie runt om botten på formen då det kan
läcka. Grädda i 5-10 min i 200 grader.

2. Blanda ost, ägg och socker. Fördela över den förgräddade botten. Grädda mitt i ugnen i 180
grader i ca 35 min eller tills kakan "lyfter" längs kanterna och lite i mitten. Låt den
kallna.

3. Blanda creme fraiche, vanilj- och florsocker. Bred ut på den kalla kakan. Grädda i 180
grader i 6-7 min så att ytan stelnar något. Låt kallna och njut!


Hoppas det smakar. // Allan

Kommentarer
Postat av: -t-dog

Vilken fin duk!!!!!

2010-04-07 @ 22:44:47
Postat av: E-cat

Var den lätt att göra Allan?

2010-04-11 @ 19:29:34
Postat av: Originalsyrran till andra

T-dog och E-cat måste vara syrror!?

Tänk och gläds åt att Era bidrag till familjens söndagsmiddagar platsar i Matallan - vilken symfoni ni bidrar till!

2010-05-16 @ 15:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0