Lergrytan är Allans nya favorit!

Det bästa med lergrytan är att vad du än stoppar i den så blir det en fantastisk smak!

Snart är det dags för Vätternrundan och Allan är igång och tränar för fullt! Men innan jag sticker ut och cyklar min runda så sätter jag min lergryta i blöt, skalar potatis och rödbetor, delar lök och broccoli. När lergrytan legat i blöt ½ timme lägger jag i grönsakerna. Sedan lägger jag kycklinglår ovanpå, saltar och pepprar. Lägger på locket och ställer in lergrytan i ugnen. Ugnen måste vara kall när lergrytan ställs in, annars kan den spricka. Sätt därefter ugnen på 175 grader. Sedan är det bara att ge sig ut på cykeln i 1 ½ timme. När jag sedan kommer in genom dörren slås jag av en ljuvlig doft och den fantastiska middagen är klar!
lycka till


Kommentarer
Postat av: Slik Vik

Du, det där ser och låter helt fantastiskt. Det måste jag prova, eller så får du bjuda mig. Tror du inte det är dags för Allan att skriva om grillning snart? Kolla in vädret liksom. Det är säsong kompis.

Peace

2010-04-15 @ 08:51:58
Postat av: Recepthittaren

Chutney gjord på äpple saknas till förrätten med Brie m.m. - kan kanske bli en besvikelse annars?

2010-05-16 @ 15:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0