Havsöringsfilé med romsås

Hej bloggläsare! Nu ska jag vara som en storfiskare oftast är, alltså kaxig och överdrivande.

Jag och min tjej bestämde oss för att äta havsöring så vi köpte alla ingredienser, utom just havsöringen. Jag, ”stor fiskaren” sa att jag fixar det, inga problem. Så jag gick ner till ån vid mitt hemliga ställe. Jag kastade ETT kast och boom så satt där en havsöring på 3 kg! Efter en hyfsad fight så blev de två mycket fina filéer. En helt sann historia by the way. Nu till receptet!

Tillagningstid 40 min exklusive fiske, inklusive fiske så beror de på hur bra du är. För mig tar det ju typ 10 minuter. Skulle däremot min gode vän Viktor hålla i fiskespöet skulle det troligtvis bli en middag utan fisk. Men det kan ju vara gott det med!  

 

En nyfångad havsöring

Stek i smör och ha även i en skvätt vitt vin

Salta rikligt och peppra lagom

 

ROMSÅS

2 dl crème fraiche

2 dl gräddfil

1/2 rödlök

1 vitlöksklyfta

1 dl majonnäs

1 burk stenbitsrom

1 msk fransk senap

Lite dill till garnering

 

Serveras gärna med potatis och en klyfta citron.

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Vicky

Ser riktigt gott ut min vän. Tur att jag känner en sån mästerfiskare så att även jag som är shitsy på att fiska kan få äta havsöring ibland. =)

2010-01-19 @ 16:24:29
Postat av: kerran

Villken storfiskare du e !!

låter gott det där !!

2010-01-31 @ 11:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0