Somrig pastasallad



Denna pastasallad gör sig oerhört bra så här på sommaren. Ingredienserna kan givetvis bytas ut eller utelämnas efter smak och den gör sig även väldigt bra vegetarisk.

Just denna ni ser på bilden innehåller dock både bacon och kryddig korv. =)

Så här gjorde jag:
Jag kokade pastan och stekte samtidigt korvbitar. När korven var färdig lade jag den åt sidan och stekte istället lite bacon som jag sen lade tillsammans med korven. Under tiden sköljde, skalade och hackade jag de andra ingredienserna som sen alla åkte ner i samma bunke.

De övriga ingredienserna var; 1 paket Rucculasallad, 2 avocados, 1 röd paprika, 1 rödlök, ca 20 gröna oliver, 1/4 gurka, 1 bit mozzarella ost.
När allt var på plats i bunken hällde jag lite olivolja och flingsalt över det hela och rörde om lite lätt.

När pastan var färdigkokt lät jag den rinna av i ett durkslag. Sen lade jag tillbaka den i kastrullen tillsammans med två klyftor hackad vitlök och hällde lite olivolja även över detta och rörde om.

Till sist lade jag även pastan, tillsammans med korven och baconet, i den stora bunken med salladen och rörde om. Et voila! Pastasalladen är redo att avnjutas.

Mycket nöje!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Nyttigt OCH gott!

2010-06-22 @ 22:41:18
URL: http://letitgrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0