Alaska pollock a la Allan



Så här ser den ståliga Alaska pollocken ut IRL.
Det jag köpte var frysta filéer från ICA a 50 kr kilot. Jag köpte två paket med vardera 400 gram fisk. Hur mycket betalade jag för de två paketen?

Väl hemma satte jag ugnen på 200 grader och tinade fisken. Till det goda täcke jag la över fisken så hackade jag ca 4 dl Cashewnötter som jag lade i en plastbunke. I bunken la jag också ca 100 gram margarin, 2 msk tomatpure, 1,5 dl ströbröd, 1 tsk sambal oelek, 2 pressade klyftor viieetlöööörhhk, och lite salt och paprikarulver. OBS måtten är ganska ungefärliga och kan modifieras efter smak och tycke. Detta rörde jag ihop till en deg med hjälp av en gaffel. Jag placerade fisken i en glasform, saltade och lade sen Cashewdegen över. Sen åkte det in i ugnen i ca 30-40 minuter. Detta serverade jag med ris och en grönsallad och lite japansk soja över riset. Ganska billigt, enkelt och gott. Perfekt vardagsmiddag och gör sig även väldigt bra som lunchlåda senare i veckan.

Lycka till!

//Allan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0